Fjernvarmeværker er faktisk delefællesskaber

Længe før den første Uber chauffør trådte på speederen og det første Airbnb slog dørene op, har vi danskere tænkt i delefællesskaber. Andelsbevægelsen er en del af vores dna, og de lokale fjernvarmeværker opstod faktisk i takt med denne bevægelse.

Fjernvarmeværkerne er en vigtig brik i en stor fortælling, der handler om den grønne omstilling. Ved at indføre nye teknologier inden for overskudsvarme, biobrændsel, geotermi, vind og sol kæmper bestyrelser og medarbejdere over hele landet for at gøre fjernvarmeværker grønnere ud fra målet om at udfase fossile brændstoffer inden 2030. I det hele taget er fjernvarmeværkerne optaget af udvikling.

Tørring Fjernvarmes DNA bunder i andelsprincippet, som er mere end 100 år gammelt, og derfor har du som forbruger mange fordele ved at være en del af en kollektiv varmeforsyning. Du er med til at bestemme over din varme, men kan læne dig tilbage og lade eksperter styre drift og service.